Japon otomotiv lideri Toyota, elektrikli araç trendinden ayrılarak sürdürülebilirlik ve karbon nötr hedeflerine uygun olarak hidrojen teknolojisine yöneliyor. Şirket, geleceğin taşıtlarını bu yenilikçi yaklaşımla geliştirme yolunda ilerliyor. Detaylar içerikte. ?
Kaynak: 1
Toyota’nın yeni hidrojen yanmalı motor teknolojisi, otomobil endüstrisinde devrim niteliğinde bir adım olarak görülüyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-1-P8Et2Pvd.jpg)
Bu teknoloji, sadece su buharı emisyonu yaparak çevre dostu bir seçenek sunuyor ve otomobiller için daha uzun menziller ile hızlı yakıt ikmali imkanı sağlıyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-2-qJHUCBpi.jpg)
Yamaha Motor ile iş birliği içinde geliştirilen bu hidrojen yakıtlı V-8 motor, 455 beygir gücü ve 398 tork sağlıyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-3-Hy8jNciz.jpg)
Araç özellikle, 5 kg hidrojenle 485 km menzil sunmasıyla dikkatleri üzerine çekiyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-4-SE8CtYh7.jpg)
Hidrojen teknolojisinin diğer avantajları arasında daha hızlı yakıt ikmal süreleri ve sınırlı malzeme tedarik ihtiyacının azalması yer alıyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-5-w3uJvAwT.jpg)
Bu özellikler, Toyota’nın hidrojen motorunu elektrikli araçlara karşı cazip bir alternatif haline getiriyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-6-y4M3Jr7W.jpg)
Ayrıca Toyota’nın hidrojen yanmalı motoru, neredeyse hiç karbon emisyonu yapmıyor ve elektrikli araç bataryalarına kıyasla daha az nadir metal kullanımıyla öne çıkıyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-7-gBDh64q8.jpg)
Şirket, 2025 yılına kadar 200 bin yakıt hücresiyle çalışan aracı piyasaya sürmeyi planlıyor.
![](https://konya-ekonomi.com.tr/wp-content/uploads/2024/01/toyota-devrim-niteligindeki-suyla-calisan-araba-modelinin-uretimine-basladi-8-WgCERC2u.jpg)